De ce Managementul Proiectelor Tehnice?
Cine preda? Lectorii programului de masterat MPT au experiență semnificativă în managementul proiectelor tehnice complexe și au fost (și sunt) implicați atât în proiecte cu industria cât și în proiecte de cercetare. Lectorii provin atât din mediul universitar (Universitatea Tehnică) cât și din cel industrial (partenerul strategic Emerson și alți parteneri din industrie și IT). Activitatea inițiatorilor acestui program (și a lectorilor prevăzuți a fi implicați) a condus la formarea de competențe semnificative în managementul proiectelor tehnice, abordate pe întreg ciclul de viață al acestora și din perspectivă interdisciplinară. Programul MPT valorifică aceste competențe și experiența acumulată, traducându-le în 21 discipline cu puternic caracter aplicativ.
Cum vei invata? La cursuri, proiecte si laboratoare, focalizarea va fi pe aplicatii reale, cu provocari si constrangeri reale. Suporturile teoretice (cursurile) sunt gandite sa sustina proiectele si laboratoarele; ele sunt asadar strans legate de componenta aplicativa. Vom acorda o atentie aparte interactivitatii cursurilor si a activitatilor aplicative: paradigma pe care ne dorim s-o implementam, in derularea tuturor activitatilor didactice, este problem- si project-based learning. Componenta principala a verificarii cunostintelor acumulate, pentru fiecare disciplina, va fi sub forma de mini-proiecte, desfasurate in echipe de 2-3 masteranzi.
In general, orice manager de proiect, pentru a avea succes, trebuie sa fie bun organizator, sa aiba capabilitati de lider si abilitati de comunicare. Cand vine vorba de proiecte tehnice, mai adaugam acestor atribute si cunostintele tehnologice si experienta. Managementul proiectelor tehnice este asadar puternic individualizat in domeniul sau, cu propriile sale provocari si oportunitati.
Managerii de proiecte tehnice au un rol fundamental in propunerea, dezvoltarea si implementarea acestor proiecte. Trebuie sa fie capabili sa inteleaga la un nivel superior continutul tehnic al unui asemenea proiect, dar si sa se ocupe de sarcini comune ale unui manager de proiect, precum planificare, executie, administrare de bugete sau comunicare.